سخن روز /
عملیات هرس 80 هکتار از باغات انگور شرکت تعاونی تولید روستایی تلاشگران سبز توده بین شهرستان ابهر در استان زنجان
1403/01/27
هرس کردن از آلوده شدن بقیه برگها و شاخه های گیاه توسط حشرات یا سایر ارگانیسمهایی که به آن شاخهها آسیب میرسانند، جلوگیری میکند. این کار علاوه بر اینکه زیبایی گیاه یا درختان را حفظ میکند، میتواند زندگی آنها را نیز نجات دهد و در هزینه خرید سم، قارچ کش و یا در نهایت یک گیاه جدید توسط شما صرفه جویی کند . با این هدف هرس 80 هکتار باغ یکپارچع انگور شرکت تلاشگران سبز توده بین انجام گردید.
روابط عمومی تعاون روستایی استان زنجان گزارش داد: هرس عمل بریدن یا قطع کردن قسمت هایی از اندام درختان براساس هدف معینی است که این عمل در رشد و قدرت رویش گیاهان موثر بوده و در نتیجه مقدار محصول افزایش و درختان به طور صحیح پرورش می یابند. بنا به اخبار واصله از روابط عمومی اداره تعاون روستایی شهرستان ابهر شاهسونی رئیس اداره این شهرستان ضمن اعلام مطلب مذکور عنوان داشت بوته درخت انگور یکی از گیاهانی می باشد که هرس کردن آن از الزامات باغداری این محصول بوده و بیش از 80 % از شاخه های آن حذف می  گردد . وی در ادامه افزود هرس باغات در منطقه ابهر معمولاً از اوایل فصل بهار شروع و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد . بر همین اساس شرکت تعاونی تولید روستایی توده بین در شهرستان ابهر اقدام به انجام عملیات هرس نموده است . شرکت مذکور دارای 83 هکتار باغات انگور از نوع بیدانه سفید و قرمز بوده که 80 هکتار آن مورد هرس قرار گرفته است .از عوامل تاثیر گذار هرس می توان به افزایش جوانه سازی در گیاه ، کمک به جذب مواد غذایی ،اصلاح بوته ها و افزایش عمر مفید بوته ها اشاره کرد .
علاوه بر پیشگیری از بیماری، با هرس کردن برگها و شاخه های پیر یا بیمار، میتوانید شادابی گیاه را نیز تمین کنید، زیرا برگها و ساقههای آسیبدیده، باعث تخلیه انرژی گیاه شما میشوند. بنابراین با حذف این قسمت های مرده، بار سنگینی را از روی دوش گیاه خود بردارید و به آن اجازه دهید انرژی خود را به سمت برگ های سالم و رشد جدید هدایت کند .
تعداد مشاهده خبر22 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal